Bereikbaar:

9:00uur tot 12:00 uur (ma-vr)

Budgetbeheer

Vind je het moeilijk om overzicht te houden in je geldzaken? Weet je niet meer hoe je je rekeningen moet betalen? Heb je schulden en weet je niet wat je daaraan moet doen? Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden van budgetbeheer bij Hemenborg.

Wat is budgetbeheer?

Budgetbeheer kan je helpen als je het overzicht in je geldzaken kwijt bent. Het doel van budgetbeheer is:

  • Zorgen dat jouw rekeningen op tijd worden betaald.
  • Zorgen dat er geen (nieuwe) schulden of betalingsachterstanden ontstaan.

Iets voor jou?

  • Wil jij graag weer overzicht in je geldzaken krijgen?
  • Wil je voorkomen dat je (nieuwe) schulden krijgt?
  • En kun je daar wel wat hulp bij gebruiken?

Dan is budgetbeheer iets voor jou.

Hoe werkt het?

Als jij je bij Hemenborg aanmeldt voor budgetbeheer dan maken we een aantal afspraken. Die staan in een overeenkomst voor budgetbeheer die jij moet ondertekenen. Dan kan het budgetbeheer van start gaan.

Wat doen wij?

  • Wij zetten samen met jou al je inkomsten en uitgaven op een rij.
  • We kijken samen met jou naar mogelijkheden voor meer inkomen of lagere lasten (bijvoorbeeld huurtoeslag, zorgtoeslag enzovoort).
  • We stellen een budgetplan op. 
  • We openen een rekening waar vanaf dat moment jouw inkomen op binnen komt. 
  • Van dat geld betalen wij jouw vaste lasten. 
  • Het geld dat overblijft maken wij naar jou over. Dit geld noemen we leefgeld. 

Wat doe je zelf?

  • Je krijgt nog steeds zelf je post thuis.
  • Je bent er zelf voor verantwoordelijk dat deze post op tijd bij ons terecht komt. Zodat wij op tijd je rekeningen kunnen betalen. 
  • Je vraagt zelf kwijtschelding aan als dat mogelijk is. 
  • Je doet zelf je belastingaangifte.

Meer ondersteuning nodig?

Als je het lastig vindt om bijvoorbeeld belastingaangifte te doen, kwijtschelding aan te vragen of een beroep te doen op regelingen die de gemeente heeft voor het aanvullen van je inkomsten (zoals bijzondere bijstand)? Ook dan kunnen we je helpen. Daarvoor bieden we je Budgetbeheer Extra aan. Wil je hierover meer weten? Neem dan contact met ons op! We helpen je graag verder.

Kosten

Er zijn drie soorten budgetbeheer namelijk; budgetbeheer basis (Vaste lasten service), budgetbeheer totaal en budgetbeheer extra. Voor meer informatie over de mogelijkheden kun je contact met ons opnemen.

Budgetbeheer basis  Tarieven inclusief BTW
Intake 84,72 (eenmalig)
Maandtarief 56,65
Beëindigingsvergoeding 169,50 (eenmalig)
Budgetbeheer totaal  Tarieven inclusief BTW
Intake 169,50 (eenmalig)
Maandtarief 80,85
Beëindigingsvergoeding 169,50 (eenmalig)
Budgetbeheer extra  Tarieven inclusief BTW
Intake 169,50 (eenmalig)
Maandtarief 107,64
Beëindigingsvergoeding 169,50 (eenmalig)